Лінкі ўнівэрсальнага доступу

Заснавальнікі “Свабоднага тэатру” высьвятляюць адносіны


Ігар Карней, Менск “Свабодны тэатар”, аб заснаваньні якога было абвешчана летась, перажывае пэрыяд высьвятленьня адносінаў паміж сваімі заснавальнікамі. Андрэй Курэйчык і Мікалай Халезін абвінавачваюць адзін аднаго ў непрафэсійных падыходах у рэалізацыі праекту. Андрэй Курэйчык лічыць, што тэатар занадта зангажаваны ў апазыцыйную палітыку.

Першым нязгоду з тэатральнай палітыкай паплечнікаў выказаў малады драматург Андрэй Курэйчык. Днямі ён абвясьціў, што з глыбокім расчараваньнем дыстанцыюецца ад “Свабоднага тэатру”.

(Курэйчык: ) “Я цалкам падтрымліваю настрой і мэты, якія ставіў перад сабой калектыў “Свабоднага тэатру”; мне вельмі падабаюцца самі спэктаклі. Для мяне праблема крыху ў іншым – зусім непразрыстай была сыстэма прыняцьця рашэньняў і сыстэма фінансаваньня праекту. Я ня мог у гэтым разабрацца, і ў мяне склалася трывалае адчуваньне: шмат якія рашэньні прымаліся колам ня толькі тэатральных людзей. І для мяне гэта было пэўнай праблемай”.

(Карэспандэнт: ) “Пэўна, вы чулі ці бачылі выказваньне Мікалая Халезіна: Курэйчык ня мае права падобнае гаварыць, паколькі не зьяўляецца сябрам “Свабоднага тэатру”, а проста некалькі разоў браў удзел у працы журы”.

(Курэйчык: ) “Не зусім так. Бо можна пачытаць прэсу, можна паглядзець палажэньне першага конкурсу, дзе названыя тры арганізатары, пайменна. Іх усяго тры, ня больш і ня менш. Можна запытаць: хто знайшоў месца для арганізацыі тых жа майстар-клясаў у Вэргініі Тарнускайтэ на базе Літоўскага культурнага цэнтру. Я тут нават ня буду спрачацца, бо разумею, якія мэты стаяць за такімі выказваньнямі – проста дыстанцыявацца”.

Апроч таго, Андрэй Курэйчык ускосна даў зразумець: калі ягоныя заслугі як драматурга прызнаныя ў тым ліку і за межамі Беларусі, творчы багаж былых аднадумцаў пакідае жадаць большага. Яшчэ адзін заснавальнік “Свабоднага тэатру” Мікалай Халезін падобныя падазрэньні адхіляе і спасылаецца на мінулагоднюю тэатральную сустрэчу ў Маскве і свае асабістыя посьпехі ў конкурсах маладых драматургаў.

(Халезін: ) “Тое, як прайшла сустрэча ў Маскоўскім цэнтральным доме актора зь беларускімі драматургамі – гэта відавочна яскравы прарыў. Я ўжо не кажу, што ставяцца п''есы ў Маскве – гэта як само сабой. Але тое мерапрыемства выклікала вялізны рэзананс. Шэраг маскоўскіх газэт па паласе адвялі пад гэтае мерапрыемства, і гэта быў экстраардынарны факт. Бо мерапрыемствы, якія праходзяць у доме актора, рэдка выклікаюць падобны ажыятаж”.

Пазыцыю Мікалая Халезіна пэўным чынам падзяляе і вядучы актор Рускага драматычнага тэатру Расьціслаў Янкоўскі.

(Янкоўскі: ) “Ну, гэта ж Курэйчык, у сваім рэпэртуары, “раскручаны” сам сабой. Ён, безумоўна, таленавіты чалавек, безумоўна. Але абсалютна славалюбівы. А цяпер яшчэ пераўтварыўся ў вялікага дзеяча. Я яму тэлефаную дадому – яго ніколі няма, дзесьці пастаянна разьяжджае. Усюды піша пра сябе, услаўляе сябе, які ён аўтар, якія ў яго геніяльныя творы”.

Ад моманту свайго заснаваньня “Свабодны тэатар” знаходзіцца на паўпадпольным становішчы. Тэатральныя пастаноўкі адбываюцца на кватэрах ці ў засакрэчаных клюбах, а публіка зьбіраецца па тэлефанаваньні. Між тым, ужо сфармавалася суполка пастаянных гледачоў, якія даюць сьмелым спэктаклям (у лексычным аздабленьні дыялёгаў) высокую ацэн
Ігар Лосік Кацярына Андрэева Ірына Слаўнікава Марына Золатава Андрэй Кузьнечык
XS
SM
MD
LG