Лінкі ўнівэрсальнага доступу

У Гомлі ажанілі комін


Жаніцьба коміна
Жаніцьба коміна

У Гомлі распачалі сэзон этна-вечарын з абраду «Жаніцьба коміна». Абрад сымбалізуе заканчэньне работ у полі, пераход на «хатні» лад жыцьця, асьвячэньне агню, пачатак вячорак.

Этна-вечарыны ладзіць гомельскі філіял Веткаўскага музэю стараверства і беларускіх традыцый імя Фёдара Шклярава. Пачалі вячоркі з «Жаніцьбы коміна». Паводле загадчыка філіялу Пятра Цалкі, для беларусаў вельмі важна было асьвяціць гэты момант пераходу з вуліцы, дзе скончыліся земляробчыя працы, у хату, перанос сьвятла — агню. Для адраджэньня і падтрыманьня традыцый у філіяле Веткаўскага музэю ёсьць свая Школа бытавога танцу, музыкі. «Мы як сапраўдная вясковая супольнасьць, якая жыла ў сваім мікракосьме, стварала яго і працягвала», — зазначыў Пятро Цалка.

Комін упрыгожылі восеньскім кветкамі, ушанавалі яго песьнямі і карагодамі, абсыпалі зернем і семкамі. Дзяўчаты зьбіралі і лічылі зярняткі — будуць яны сёлета ў пары ці не.

Пасьля абраду пачаліся традыцыйныя танцы і агульны пачастунак.

Этнограф і бібліятэкар Алена Ведзь зазначыла, што «Жаніцьба коміна» — гэта абуджэньне рэпрадукцыйных сіл сусьвету. «У межах архаічнай культуры лічылася, што мікракосм-чалавек і макракосм-сусьвет жорстка ўзаемазьвязаны. Нашы продкі лічылі, што любая лякальная падзея выклікае сусьветную. Гэта ня проста жаніцьба коміна — гэта асьвячэньне, сакралізацыя, рэпрадукцыя ўсіх жыцьцёвых сіл», — дадала этнограф.

Камэнтаваць тут можна праз Facebook. Калі вы ў Беларусі, любы камэнтар можа быць падставай для перасьледу з боку ўладаў

Ігар Лосік Кацярына Андрэева Ірына Слаўнікава Марына Золатава Андрэй Кузьнечык
XS
SM
MD
LG