На жалобную цырымонію прыйшлі больш за 100 чалавек, памяшканьне душпастырскага Цэнтру ўсіх не зьмясьціла, многія стаялі каля будынка. Было шмат паплечнікаў і калегаў Сяргея Вітушкі па «Талацэ», людзі старэйшага пакаленьня, моладзь. Прысутнічаў апостальскі візытатар архімандрыт айцец Сяргей (Гаек). Пасьля адпяваньня і малітвы шчырыя словы пра Вітушку сказалі амаль два дзясяткі сяброў, аднадумцаў, сваякоў.
«Талаковец» Сяргей Дубавец у апошні год пасяліў сям’ю Вітушкаў у сваёй віленскай кватэры на першым паверсе, каб цяжка хворага Сяржука можна было вывозіць на прагулкі:
«Калі мы гаворым пра сьвятых, мы заўсёды згадваем нейкія гістарычныя часы, мінуўшчыну. А па сутнасьці, Сяржук і ёсьць наш беларускі сучасны сьвяты: прыгожы, мужны купальскі сьвяты, які будзе і надалей сваімі казкамі, вершамі цешыць нашых дзяцей, унукаў».
Літаратуразнаўца Язэп Янушкевіч узгадаў словы свайго дзеда: «Калі ёсьць у вёсцы талака, то ня страшная ніякая бяда»:
«Я ўпэўнены: каб гістарычныя рэаліі дазволілі ўсім беларусам талакой адбудоўваць Беларусь, на чале з такімі людзьмі, якім быў Вітушка, мы нашу краіну адбудавалі б».
Былая «талакоўка» Ірына Дубянецкая кажа, што дзеля суцяшэньня яна згадвае беларускую мудрасьць: «Не бедаваць, што прайшло, а цешыцца, што было»:
«Я бязьмежна шчасьлівая, што нашы шляхі скрыжаваліся. Эвангельскае „цела слабое, а дух моцны“ — гэта пра яго. Ва ўсіх вандроўках ён ішоў з самым цяжкім заплечнікам. Калі ўсе астатнія падалі на траву ад стомы, ён кідаўся рабіць вогнішча, разбрыдлых людзей зьбіраў дзіўным сваім гукам „Дзе пачую талаку, туды ногі валаку“. І на гэта зьбіраліся, валаклі свае ногі ўсе навокал...
Для краіны Сяржук быў, відаць, ня проста рыцарам беларушчыны, якіх многа. Ён быў сьветлым анёлам, анёлам-ахоўнікам. Ён зрушыў вось гэты лёд страху, лёд боязі, недаверу вельмі шмат у каго».
Філёляг і таксама талаковец Вінцук Вячорка адзначыў, што Вітушка быў маладым, а сталейшым за сталых, нямоглым, а здаравейшым за здаровых, сьляпым, а больш відушчым за відушчых:
«Ён столькі справаў пачаў! Прычым пачаў, ведучы за сабой сотні, тысячы людзей. Ён быў рамантык, ідэаліст. І хай ён у гэтым сэнсе будзе прыкладам наступным пакаленьням. Таму што толькі такія людзі здольныя зьмяняць гісторыю. Ёсьць кніга Бембеля „Родная мова і маральна-эстэтычны прагрэс“. Неяк разам зь Сержуком мы яе глядзелі, і ён быў у захапленьні ад адной цытаты: „Будзе ня так, як гісторыя захоча, будзе так, як мы зробім“. І Сяргей рабіў. І зрабіў эпоху».
Гісторык, а таксама сваяк Вітушкі Генадзь Сагановіч узгадвае, што Вітушка мог захапляцца сваімі плянамі і задумамі літаральна да апошніх дзён свайго жыцьця:
«Іншага прыкладу адданасьці самому жыцьцю, такой пазытыўнай энэргіі, такой веры я на сваім вяку яшчэ не сустракаў. Сяргей быў сапраўды яркім, беспадобным самародкам, якому лютая хвароба не дазволіла рэалізавацца да канца. Сяржук так годна пражыў! У ім білася сапраўды гераічнае сэрца, моцнае ў сваёй волі насуперак злой фартуне рушыць далей, шукаць, змагацца. І ніколі ня ныць, не скуголіць».
Ускладаючы кветкі да труны, людзі сьпявалі «Магутны Божа». Цела Вітушкі накрылі бел-чырвона-белым сьцягам. Труну выносілі з храму пад гукі дуды.
Сяржука Вітушку крэміруюць, а потым пахаваюць, паводле тастамэнту, у родавай вёсцы Рагава пад Маладэчнам.
Колішні лідэр маладзёвага руху, кіраўнік менскай «Талакі», гісторык і пэдагог, аўтар казак для дарослых і дзяцей Сяргей Вітушка памёр у віленскай лякарні 1 ліпеня. Сяржук Вітушка нарадзіўся ў 1965 годзе ў мястэчку Чысць Маладзечанскага р-на.
Скончыў прафэсыйна-тэхнічную вучэльню, працаваў рабочым на «Інтэграле», паступіў на гістфак БДУ, які скончыў у 1989 годзе.
У 1986 годзе Вітушка прыйшоў у моладзевы клюб «Талака». А з 1987, калі яго абралі старшынём таварыства, «Талака» стала адной з самых уплывовых арганізацыяў беларускай дэмакратычнай супольнасьці.
Цяпер «Талака» — сымбаль моладзевага супраціву таго часу. Пад кіраўніцтвам Вітушкі «Талака» займалася гістарычна-асьветніцкай дзейнасьцю. Яе актывісты ўдзельнічалі ў архэалягічных раскопах і рэстаўравалі помнікі, змагаліся за стварэньне беларускіх клясаў і школаў. Рабілі ўсё адпаведна назве — талакой. З
1991 году жыў у Вільні, працаваў у беларускай школе, на радыё і тэлебачаньні. Страціўшы зрок, не спыніў актыўнае дзейнасьці, у прыватнасьці, арганізоўваў «сьляпыя экскурсіі» для беларусаў па старажытнай сталіцы ВКЛ, шмат пісаў казак, п’ес-батлеек і вершаў. У 2011 годзе выйшла яго кніга «Дзінь-дзілінь: пара гуляць у казкі!»
«Талаковец» Сяргей Дубавец у апошні год пасяліў сям’ю Вітушкаў у сваёй віленскай кватэры на першым паверсе, каб цяжка хворага Сяржука можна было вывозіць на прагулкі:
«Калі мы гаворым пра сьвятых, мы заўсёды згадваем нейкія гістарычныя часы, мінуўшчыну. А па сутнасьці, Сяржук і ёсьць наш беларускі сучасны сьвяты: прыгожы, мужны купальскі сьвяты, які будзе і надалей сваімі казкамі, вершамі цешыць нашых дзяцей, унукаў».
Літаратуразнаўца Язэп Янушкевіч узгадаў словы свайго дзеда: «Калі ёсьць у вёсцы талака, то ня страшная ніякая бяда»:
«Я ўпэўнены: каб гістарычныя рэаліі дазволілі ўсім беларусам талакой адбудоўваць Беларусь, на чале з такімі людзьмі, якім быў Вітушка, мы нашу краіну адбудавалі б».
Былая «талакоўка» Ірына Дубянецкая кажа, што дзеля суцяшэньня яна згадвае беларускую мудрасьць: «Не бедаваць, што прайшло, а цешыцца, што было»:
«Я бязьмежна шчасьлівая, што нашы шляхі скрыжаваліся. Эвангельскае „цела слабое, а дух моцны“ — гэта пра яго. Ва ўсіх вандроўках ён ішоў з самым цяжкім заплечнікам. Калі ўсе астатнія падалі на траву ад стомы, ён кідаўся рабіць вогнішча, разбрыдлых людзей зьбіраў дзіўным сваім гукам „Дзе пачую талаку, туды ногі валаку“. І на гэта зьбіраліся, валаклі свае ногі ўсе навокал...
Для краіны Сяржук быў, відаць, ня проста рыцарам беларушчыны, якіх многа. Ён быў сьветлым анёлам, анёлам-ахоўнікам. Ён зрушыў вось гэты лёд страху, лёд боязі, недаверу вельмі шмат у каго».
Філёляг і таксама талаковец Вінцук Вячорка адзначыў, што Вітушка быў маладым, а сталейшым за сталых, нямоглым, а здаравейшым за здаровых, сьляпым, а больш відушчым за відушчых:
«Ён столькі справаў пачаў! Прычым пачаў, ведучы за сабой сотні, тысячы людзей. Ён быў рамантык, ідэаліст. І хай ён у гэтым сэнсе будзе прыкладам наступным пакаленьням. Таму што толькі такія людзі здольныя зьмяняць гісторыю. Ёсьць кніга Бембеля „Родная мова і маральна-эстэтычны прагрэс“. Неяк разам зь Сержуком мы яе глядзелі, і ён быў у захапленьні ад адной цытаты: „Будзе ня так, як гісторыя захоча, будзе так, як мы зробім“. І Сяргей рабіў. І зрабіў эпоху».
Гісторык, а таксама сваяк Вітушкі Генадзь Сагановіч узгадвае, што Вітушка мог захапляцца сваімі плянамі і задумамі літаральна да апошніх дзён свайго жыцьця:
«Іншага прыкладу адданасьці самому жыцьцю, такой пазытыўнай энэргіі, такой веры я на сваім вяку яшчэ не сустракаў. Сяргей быў сапраўды яркім, беспадобным самародкам, якому лютая хвароба не дазволіла рэалізавацца да канца. Сяржук так годна пражыў! У ім білася сапраўды гераічнае сэрца, моцнае ў сваёй волі насуперак злой фартуне рушыць далей, шукаць, змагацца. І ніколі ня ныць, не скуголіць».
Ускладаючы кветкі да труны, людзі сьпявалі «Магутны Божа». Цела Вітушкі накрылі бел-чырвона-белым сьцягам. Труну выносілі з храму пад гукі дуды.
Сяржука Вітушку крэміруюць, а потым пахаваюць, паводле тастамэнту, у родавай вёсцы Рагава пад Маладэчнам.
Колішні лідэр маладзёвага руху, кіраўнік менскай «Талакі», гісторык і пэдагог, аўтар казак для дарослых і дзяцей Сяргей Вітушка памёр у віленскай лякарні 1 ліпеня. Сяржук Вітушка нарадзіўся ў 1965 годзе ў мястэчку Чысць Маладзечанскага р-на.
Скончыў прафэсыйна-тэхнічную вучэльню, працаваў рабочым на «Інтэграле», паступіў на гістфак БДУ, які скончыў у 1989 годзе.
У 1986 годзе Вітушка прыйшоў у моладзевы клюб «Талака». А з 1987, калі яго абралі старшынём таварыства, «Талака» стала адной з самых уплывовых арганізацыяў беларускай дэмакратычнай супольнасьці.
Цяпер «Талака» — сымбаль моладзевага супраціву таго часу. Пад кіраўніцтвам Вітушкі «Талака» займалася гістарычна-асьветніцкай дзейнасьцю. Яе актывісты ўдзельнічалі ў архэалягічных раскопах і рэстаўравалі помнікі, змагаліся за стварэньне беларускіх клясаў і школаў. Рабілі ўсё адпаведна назве — талакой. З
1991 году жыў у Вільні, працаваў у беларускай школе, на радыё і тэлебачаньні. Страціўшы зрок, не спыніў актыўнае дзейнасьці, у прыватнасьці, арганізоўваў «сьляпыя экскурсіі» для беларусаў па старажытнай сталіцы ВКЛ, шмат пісаў казак, п’ес-батлеек і вершаў. У 2011 годзе выйшла яго кніга «Дзінь-дзілінь: пара гуляць у казкі!»