Лінкі ўнівэрсальнага доступу

Крыштальны міг майстра


У Гомелі на тэрасе палаца Румянцавых-Паскевічаў адкрылася выстава лядовых скульптураў. Іх дваццаць дзве. Гэта сымбаль году — Белы Тыгр, марскія жывёліны й рыбы. Тут можна бачыць і антычных персанажаў — Амура, Вээнэру Мілоскую. Апошняя, у адрозьнені ад вобраза Сандра Батычэлі, нарадзілася ня зь пены марской, а зь беларускага лёду. Калі зімовае сонца кіне свой пагляд на скульптуры, яны зіхацяць чыстым крышталём.

Стваральнік гэтых скульптураў — вядомы гомельскі майстра Руслан Ярохаў:

«Лёд — самы чысты матэрыял у прыродзе, і фізычна, і энэргетычна. Калі зь ім працуеш, адчуваеш чысьціню, космас і натхненьне».

Каб стварыць свае скульптуры, Руслан апрацаваў каля 8 тон лёду. Дзе бэнзапілой, дзе стамескай, а дзе й электрычным прасам.

Над падобнымі праектамі майстра працаваў у Расеі, ва Ўкраіне. Бачылі ягоныя скульптуры й жыхары беларускай сталіцы.

Ня ўсе скульптуры аднолькава дасканалыя, але людзей, раўнадушных да гэтай лядовай рапсодыі на выставе, па сутнасьці, няма.

У Гомелі цяпер стаяць моцныя маразы. Для здольнага чалавека матэрыялу хоць адбаўляй. Але возьмецца адліга ці прыгрэе сонца — і пацячэ долу прыгажосьць.

«Гэта сьвята, гэта шоў,— адказвае Руслан. — Гэта як міг: дзяўчына ўсьміхнулася, птушка пасьпявала — болей ніколі яно не паўторыцца. Вось так і лёд».

Горад, на жаль, зноў застанецца без належнага мастацкага аздабленьня. Тыя скульптуры й скульптуркі, якія масава ўсталёўваюць ляндшафтныя спэцыялісты, у бальшыні сваёй хацелася б бачыць хіба толькі ў лядовым варыянце.

Лядовая рапсодыя на тэрасе.
Вэнэра.
Лебедзь.
Горны казёл.
Ня страшна пагладзіць тыгра.
Купідон.
Руслан Ярохаў
Ігар Лосік Кацярына Андрэева Ірына Слаўнікава Марына Золатава Андрэй Кузьнечык
XS
SM
MD
LG