Лінкі ўнівэрсальнага доступу

Літва: “Голас Расеі” забаранілі на УКХ


Камісія па радыё і тэлебачаньні Літвы не дазволіла літоўскай радыёстанцыі “Балтыйскія хвалі” рэтрансьляваць перадачы радыё “Голас Расеі” ва ўльтракароткахвалевым дыяпазоне.


“Голас Расеі” гучаў замест “Эўрапейскага Радыё”

Прадстаўнікі камісіі кажуць, што радыёстанцыя парушыла ўмовы ліцэнзіі. “Балтыйскія хвалі” называюць рашэньне камісіі праявай цэнзуры.

Дырэктар адміністрацыйнай камісіі па радыё і тэлебачаньні Літвы Нэрыюс Малюкавічус паведаміў у інтэрвію нашаму радыё , што “Балтыйскія хвалі” паводле ліцэнзіі зьбіраліся рэтрансьляваць перадачы “Эўрапейскага радыё для Беларусі”, а замест гэтага пачалі рэтрансьляцыю “Голасу Расеі”. За гэта станцыя і атрымала папярэджаньне.

Спадар Малюкавічус падкрэсьліў, што “Балтыйскія хвалі” маюць дазвол на рэтрансьляцыю “Голасу Расеі” на сярэдніх хвалях і бесьперашкодна гэта робяць. Так што праблема, паводле чыноўніка, тычыцца выключна дыяпазону УКХ, на якім рэтрансьляцыя расейскай станцыі для “Балтыйскіх хваляў” не прадугледжаная.

Радыё Кітая трансьляваць можна, “Голас Расеі” – не

Дырэктар “Балтыйскіх хваляў” Рымантас Плейкіс трактуе сытуацыю крыху інакш:

"Гэта пытаньне спрэчнае, бо мы, як рэдакцыя сродку масавай інфармацыі, самі выбіраем, якія праграмы трансьляваць, а якія – не.

Была ідэя трансьляваць перадачы "Эўрапейскага радыё для Беларусі" . Але па тэхнічных прычынах гэтую трансьляцыю арганізаваць не атрымалася, і мы вырашылі ўключыць праз ультракароткахвалевыя перадатчыкі праграму "Голасу Расеі". Камісія палічыла гэта парушэньнем ліцэнзіі, за што вынесьлі нашаму радыё папярэджаньне.

Але праблемы пачаліся пасьля гэтага. Атрымаўшы папярэджаньне, мы зьвярнуліся ў камісію з просьбай дазволіць рэтрансьляцыю перадачаў "Голасу Расеі" і атрымалі ў гэтым адмову.

У нас тры гады існуе дамова з "Голасам Расеі", і мы 8 гадзін у суткі трансьлюем іх перадачы на сярэдніх хвалях. Праблема атрымалася з ультракароткімі хвалямі.
Падчас абмеркаваньня гучалі словы, што гэта расейская прапаганда, што можа быць зроблены кепскі ўплыў на літоўскіх слухачоў. Мы лічым, што ў адносінах да нашай кампаніі быў зьдзейсьнены акт палітычнай цэнзуры.


Шмат фірмаў у Літве трансьлююць расейскія праграмы. Тое, што забаранілі нам – гэта дыскрымінацыя. А другое – можна трансьляваць беларускія праграмы "Радыё Свабода" і "Эўрапейскага радыё для Беларусі", польскага радыё, радыё Кітая мы трансьлюем, а "Голас Расеі" чамусьці нельга”.

Рымантас Плейкіс бачыць палітычную подбіўку ў рашэньні камісіі па вяшчаньні, ён кажа пра падзеі, якія папярэднічалі галасаваньню.

Плейкіс: “5 сьнежня было абмеркаваньне гэтага пытаньня, і падчас яго гучалі словы, што гэта расейская прапаганда, што можа быць зьдзейсьнены кепскі ўплыў на літоўскіх слухачоў. Мы лічым, што ў адносінах да нашай кампаніі быў зроблены акт палітычнай цэнзуры эфіру”.

Камітэт свабоднага друку падтрымаў “Балтыйскія хвалі”

У абарону пазыцыі радыёстанцыі выступіла міжнародная арганізацыя Камітэт свабоднага друку. У адкрытым лісьце, падпісаным выканаўчым дырэктарам камітэту Маркхэмам Бэгчам, гаворыцца, што ў Літве, якая моцна пацярпела ад аўтарытарных мэтадаў кіраваньня, няма безумоўнага разуменьня вальтэраўскага падыходу: “Я ня згодны з вамі, але буда да сьмерці адстойваць ваша права гэтак гаварыць”.

“Калі мы чакаем свабоднага абмену думкамі ў посттаталітарным сьвеце, мы павінны пагадзіцца са свабодай іншых казаць тое, што можа быць непрыемна слухаць”, – гаворыцца ў лісьце Камітэту свабоднага друку.
  • 16x9 Image

    Юры Дракахруст

    Журналіст. Нарадзіўся ў 1960 г. Зь 2000 г. — супрацоўнік Беларускай рэдакцыі Радыё Свабода ў Празе. Ляўрэат прэміі Беларускай асацыяцыі журналістаў (1996).
     

Паказаць камэнтары

XS
SM
MD
LG