“Яго творчасьць магла ўзьнікнуць толькі ў Расеі”, — піша “Віцебскі інфармацыйны партал”.
Габрэй з паходжаньня, жыхар беларускага Віцебску, грамадзянін спачатку Расейскай імпэрыі, пасьля РСФСР, а затым Францыі. За гонар называць яго сваім мастаком змагаюцца чатыры народы.
На думку мастацтвазнаўцы Сяргея Харэўскага, ня варта займацца геаграфічнай эквілібрыстыкай:
“Так далёка можна зайсьці. Зразумела, што ўсе будуць расейскімі: і народы Цэнтральнай Азіі, і Каўказу, і літоўцы, і латышы, і палякі, — Адам Мікцевіч, напрыклад. Сам Шагал заўсёды вызначаў сябе і атаясамліваў сваю творчасьць перад усім з габрэйствам”.
“Шагал вырас, узгадаваўся, і продкі ягоныя вырасьлі на беларускай глебе. На ягоны сьветапогляд наклаў калясальны адбітак беларускі краявід, беларускае сьвятло. Безумоўна, Шагал — гэта цалкам плод нашай зямлі, яе геній. Дзяліць не выпадае”.
Тэма Марка Шагала ў беларускім кантэксьце разьвіваецца адносна нядаўна — ад часу абвяшчэньня незалежнасьці Рэспублікі Беларусь:
“Каб Шагал насамрэч стаўся нашым, мы павінны яго вывучаць, шанаваць, вучыць на гэтым дзяцей. Толькі так Шагал увойдзе ў наш беларускі дом. Роўна ж як і Адам Міцкевіч ды іншыя геніі, народжаныя ў нашым краі”.
Віцебскія ўлады абвясьцілі пра намер пабудаваць побач з домам-музэем Марка Шагала копію дому, выяўленага на карціне “Дом у Лёзна”, дзе жыў дзядзька мастака Зусман Шагал.
А сёлета ў шагалаўскіх сустрэчах у Віцебску возьмуць удзел больш за чатыры дзясяткі дасьледнікаў творчасьці мастака.
У Віцебску пачаліся XVI Міжнародныя Шагалаўскія чытаньні, 6.07.2006 У Менску адкрылася выстава “Марк Шагал. Колер у чорна-белым”, 26.09.2005 “Марк Шагал. Колер у чорна-белым”, 15.09.2005 Упершыню ў Менску экспануецца жывапісная работа Марка Шагала , 18.05.2005
Габрэй з паходжаньня, жыхар беларускага Віцебску, грамадзянін спачатку Расейскай імпэрыі, пасьля РСФСР, а затым Францыі. За гонар называць яго сваім мастаком змагаюцца чатыры народы.
На думку мастацтвазнаўцы Сяргея Харэўскага, ня варта займацца геаграфічнай эквілібрыстыкай:
“Так далёка можна зайсьці. Зразумела, што ўсе будуць расейскімі: і народы Цэнтральнай Азіі, і Каўказу, і літоўцы, і латышы, і палякі, — Адам Мікцевіч, напрыклад. Сам Шагал заўсёды вызначаў сябе і атаясамліваў сваю творчасьць перад усім з габрэйствам”.
Сяргей Харэўскі: “Шагал — гэта цалкам плод нашай зямлі, яе геній”
Сяргей Харэўскі без сумневу ўключыў імя Марка Шагала ў свой мастацтвазнаўчы праект “Сто твораў беларускага мастацтва”:“Шагал вырас, узгадаваўся, і продкі ягоныя вырасьлі на беларускай глебе. На ягоны сьветапогляд наклаў калясальны адбітак беларускі краявід, беларускае сьвятло. Безумоўна, Шагал — гэта цалкам плод нашай зямлі, яе геній. Дзяліць не выпадае”.
Тэма Марка Шагала ў беларускім кантэксьце разьвіваецца адносна нядаўна — ад часу абвяшчэньня незалежнасьці Рэспублікі Беларусь:
“Каб Шагал насамрэч стаўся нашым, мы павінны яго вывучаць, шанаваць, вучыць на гэтым дзяцей. Толькі так Шагал увойдзе ў наш беларускі дом. Роўна ж як і Адам Міцкевіч ды іншыя геніі, народжаныя ў нашым краі”.
Віцебскія ўлады абвясьцілі пра намер пабудаваць побач з домам-музэем Марка Шагала копію дому, выяўленага на карціне “Дом у Лёзна”, дзе жыў дзядзька мастака Зусман Шагал.
А сёлета ў шагалаўскіх сустрэчах у Віцебску возьмуць удзел больш за чатыры дзясяткі дасьледнікаў творчасьці мастака.
У Беларусі няма ніводнай карціны Марка Шагала. Ёсьць толькі два дзесяткі эцюдаў, эскізаў і некалькі літаграфіяў. Тры гады таму на аўкцыёне Paragis у Менску ананім выстаўляў карціну, якую прыпісаў аўтарству Шагала. Шэраг эўрапейскіх і расейскіх музэяў зняпраўдзілі аўтэнтычнасьць карціны.
У Віцебску пачаліся XVI Міжнародныя Шагалаўскія чытаньні, 6.07.2006 У Менску адкрылася выстава “Марк Шагал. Колер у чорна-белым”, 26.09.2005 “Марк Шагал. Колер у чорна-белым”, 15.09.2005 Упершыню ў Менску экспануецца жывапісная работа Марка Шагала , 18.05.2005