Лінкі ўнівэрсальнага доступу

Артыкул Рыгора Кастусёва надрукавалі ў дзяржаўнай газэце і «выправілі граматычныя памылкі»


Рыгор Кастусёў

Рыгор Кастусёў

Газэта Магілёўскага аблвыканкаму «Магілёўскія ведамасьці» апублікавала артыкул намесьніка старшыні партыі БНФ Рыгора Кастусёва. Апазыцыйны палітык цьвердзіць, што дамогся, каб дзяржаўнае выданьне дало яму магчымасьць выказаць сваё меркаваньне на крытычны матэрыял у яго адрас.

Артыкул Кастусёва суправадзілі рэдакцыйным камэнтаром. Разьмясьцілі меркаваньне апазыцыянэра на шостай паласе выданьня ў рубрыцы «Рэзананс» пад загалоўкам «Як у каралеўстве крывых люстэркаў».

Нагодай для газэтнай палемікі стаўся рэпартаж на тэлеканале «Белсат» пра вынікі дасьледаваньня групай апазыцыйных актывістаў сацыяльна-эканамічнай сытуацыі ў Круглянскім раёне. На рэпартаж «Белсату» адрэагаваў у «Магілёўскіх ведамасьцях» журналіст Віктар Кубека. Як вынікае зь ягонага матэрыялу, апазыцыянэры «згусьцілі фарбы», робячы высновы пра становішча ў раёне.

Рыгор Кастусёў артыкул Кубекі называе «груба крытычным». Заўважае, што быў бы задаволены тым, што і яму далі выказацца, каб не камэнтар рэдакцыі.

«Мая першая рэакцыя задаволенасьці тут жа згасла пасьля азнаямленьня з камэнтаром. У камэнтары я ўгледзеў тое, што было ў часы Савецкага Саюзу, калі партнамэнклятура імкнулася вось гэтак жа запляміць людзей, якія, як тады казалі, „ачарнялі сацыялістычную рэчаіснасьць“. І ўсё ж, як бы ім не хацелася перакруціць сытуацыю, рэдакцыя газэты вымушана была прызнаць, што ў мяне лічбы дакладныя. Газэце не ўдалося прыхарошыць сытуацыю ў раёне», заяўляе апазыцыйны палітык.

На думку Кастусёва, «Магілёўскім ведамасьцям» дазволілі апублікаваць ягоны матэрыял толькі з камэнтаром.

«Тры тыдні яны думалі, што рабіць з маім матэрыялам. І думала ня толькі рэдакцыя, але і абласныя, і гарадзкія ідэолягі», — лічыць апазыцыянэр.

«Самае прыкрае з гэтага, — заўважае ён, — што ў камэнтары на самым пачатку мяне ўпікнулі, што выправілі мае граматычныя памылкі. Я прагледзеў свой першасны тэкст і памылак не знайшоў. Прыкра, што пра памылкі ў беларускамоўным тэксьце кажа рэдакцыя газэты, у якой ад беларускай мовы засталася толькі назва».

Рыгор Кастусёў кажа, што пры ацэнцы сацыяльна-эканамічнага разьвіцьця Круглянскага раёну ягоныя калегі бралі зьвесткі з адкрытых афіцыйных крыніц. «Ніякіх скажэньняў і ачарненьня раёну ў высновах не было», запэўнівае ён.

Камэнтар рэдакцыі па аб’еме роўны артыкулу Кастусёва. Камэнтару да публікацыі Віктара Кубекі ў «Магілёўскіх ведамасьцях» не было.​

Паказаць камэнтары

XS
SM
MD
LG