Лінкі ўнівэрсальнага доступу

Гітара


Сярэдзіна ХХ стагодзьдзя была адзначана на Беларусі неверагоднымі тэмпамі ўрбанізацыі ды русіфікацыі. І ў гэтых працэсах не апошняю была роля гітары.

Па гарадзкіх дварох загучалі блатныя куплеты пад славутыя тры акорды.

Шляхетны інтрумэнт усё часьцей называюць "лапатаю", "балалайкаю", а ў п'яной бойцы яна, разламаная на нейчай галаве, можа стаць "гішпанскім гальштукам".

Рэнэсанс гітары пачынаецца ў 60-х, калі ў Расеі нараджаецца жанр "аўтарскае песьні". На інтэлігэнцкіх кухнях, у атмасфэры закрытасьці ды абранасьці, загучалі песьні Акуджавы, Высоцкага ды Галіча.

На Беларусі расьце колькасьць клюбаў самадзейнае песьні. Беларускія (па пашпарце) барды намагаюцца імітаваць маскоўскіх клясыкаў. Беларусь у іхных песьнях прысутнічае адно як турысцкі аб'ект.

Узгадваюцца радкі: "всё леса, леса, леса Белоруссіі, да погода по девчоночьі капрізная".

Уласна беларускім інтрумэнтам, гітараю, прычым у клясычным шасьціструнным варыянце, наканавана было стаць зусім нядаўна. Ці не з таго самага часу, калі спачатку загучалі "Песьняры", а праз колькі гадоў у краіну праніклі запісы Данчыка.

Напрыканцы 80-х пачалося нараджэньне нацыянальнае бардаўскае песьні й беларускага рок-н-ролу. За які дзясятак гадоў у гэтых жанрах зьяўляюцца тысячы прыхільнікаў і сотні выканаўцаў. Свае клясыкі й пасярэднасьці, свае фэсты й тусоўкі.

Гітара разам са сьцягам нібы зброя становіцца абавязковым атрыбутам дэмакратычных мітынгаў і нацыяналістычных вячорак.

І хаця рана яшчэ казаць, што гітара стала выразьнікам беларускае душы, наступнае стагодзьдзе будзе безумоўна належыць ёй.

Зьміцер Бартосік

Ігар Лосік Кацярына Андрэева Ірына Слаўнікава Марына Золатава Андрэй Кузьнечык
XS
SM
MD
LG