Яны былі напісаныя пасьля падзеяў на Плошчы 19 сьнежня 2010 году. Гэткім чынам творца адзначыў свой семдзесят другі дзень народзінаў.
Імпрэза адбылася ў Менску ў «Арт-сядзібе». Мастак па чарзе выстаўляў на мальбэртах восем сваіх новых карцін. Пачаў з той, якую прапаноўваў год таму на пэрсанальную выставу ў Палацы мастацтва, але цэнзура не дазволіла тады зьмясьціць яе ў экспазыцыі. На вялікім палатне пад назовам «Пераможцы» ў алегарычнай форме паказаныя тыя, каго нібыта выбраў беларускі народ 19 сьнежня 2010 году.
На наступных працах – «Апазнаны аб'ект», «Два генэралы, пуга й сабака», «Па дарозе ў Гаагу», «Аргумэнт» – алегарычна выяўленыя падзеі, якія адбыліся, адбываюцца і, магчыма, адбудуцца пасьля тых выбараў. На карціне ж «Дровы. Стратэгічны запас» паказаныя простыя людзі, якія здольныя ператрываць усе навалы.
Выстаўленыя творы напісаныя ў змрочных брунатна-сталёвых колерах. І толькі на дзьвюх апошніх – «Мальвы» і «Беларуская Адысэя» – палітра больш жыцьцярадасная і аптымістычная.
Дзелячыся ўражаньнямі ад убачаных карцін, мастак Віктар Маркавец падкрэсьліў іх адметнасьць у беларускім жывапісе:
«Гэта ўнікальная зьява. Можа толькі ў Гойі нешта падобнае было, калі ён маляваў такіх тыпажоў і вобразаў, каторыя адразу ня вельмі зручныя для мастацтва. А цяпер бачна, што ў гэтым ёсьць сэнс і гэта сапраўды ўнікальная зьява ў нашым мастацтве».
Паказваючы свае новыя працы, мастак згадаў свой верш пра невядомага Мірона, які вывешвае на Віцебшчыне бел-чырвона-белыя сьцягі, і прачытаў яго, прысьвяціўшы Сяргею Каваленку – рэальнаму змагару за нацыянальныя каштоўнасьці.
Пасьля паказу нешырокай публіцы ў «Арт-сядзібе» творы вярнуліся ў майстэрню мастака. Ці будуць яны бліжэйшым часам выстаўленыя ў больш працяглай экспазыцыі? Аўтар у гэтым ня ўпэўнены:
«Кола звужаецца. У Палацы мастацтва я не магу гэта паказаць. Адзіная выспа свабоды – гэта сядзіба Беларускага Народнага Фронту, але ўмовы там горшыя, чым тут. Тым ня менш, як бы там ні было, ёсьць людзі, каторыя здымаюць фільмы пра мае творы і нешта даходзіць да гледачоў».
Імпрэза адбылася ў Менску ў «Арт-сядзібе». Мастак па чарзе выстаўляў на мальбэртах восем сваіх новых карцін. Пачаў з той, якую прапаноўваў год таму на пэрсанальную выставу ў Палацы мастацтва, але цэнзура не дазволіла тады зьмясьціць яе ў экспазыцыі. На вялікім палатне пад назовам «Пераможцы» ў алегарычнай форме паказаныя тыя, каго нібыта выбраў беларускі народ 19 сьнежня 2010 году.
На наступных працах – «Апазнаны аб'ект», «Два генэралы, пуга й сабака», «Па дарозе ў Гаагу», «Аргумэнт» – алегарычна выяўленыя падзеі, якія адбыліся, адбываюцца і, магчыма, адбудуцца пасьля тых выбараў. На карціне ж «Дровы. Стратэгічны запас» паказаныя простыя людзі, якія здольныя ператрываць усе навалы.
Выстаўленыя творы напісаныя ў змрочных брунатна-сталёвых колерах. І толькі на дзьвюх апошніх – «Мальвы» і «Беларуская Адысэя» – палітра больш жыцьцярадасная і аптымістычная.
Дзелячыся ўражаньнямі ад убачаных карцін, мастак Віктар Маркавец падкрэсьліў іх адметнасьць у беларускім жывапісе:
«Гэта ўнікальная зьява. Можа толькі ў Гойі нешта падобнае было, калі ён маляваў такіх тыпажоў і вобразаў, каторыя адразу ня вельмі зручныя для мастацтва. А цяпер бачна, што ў гэтым ёсьць сэнс і гэта сапраўды ўнікальная зьява ў нашым мастацтве».
Паказваючы свае новыя працы, мастак згадаў свой верш пра невядомага Мірона, які вывешвае на Віцебшчыне бел-чырвона-белыя сьцягі, і прачытаў яго, прысьвяціўшы Сяргею Каваленку – рэальнаму змагару за нацыянальныя каштоўнасьці.
Пасьля паказу нешырокай публіцы ў «Арт-сядзібе» творы вярнуліся ў майстэрню мастака. Ці будуць яны бліжэйшым часам выстаўленыя ў больш працяглай экспазыцыі? Аўтар у гэтым ня ўпэўнены:
«Кола звужаецца. У Палацы мастацтва я не магу гэта паказаць. Адзіная выспа свабоды – гэта сядзіба Беларускага Народнага Фронту, але ўмовы там горшыя, чым тут. Тым ня менш, як бы там ні было, ёсьць людзі, каторыя здымаюць фільмы пра мае творы і нешта даходзіць да гледачоў».